پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2611
-
الف
+

از داوود میرباقری در افتتاحیه جشنواره «چهل چراغ» تجلیل می‌شود

از برگزیدگان حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه در افتتاحیه نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» تجلیل می‌شود.

حسین یاری، سخنگوی نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ»، از برگزاری مراسم تجلیل داوود میرباقری در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی در تاریخ ۲۱ شهریور و همزمان با شب عید قربان خبر داد.

به گزارش آی‎فیلم، برنامه ویژه آیین افتتاحیه، مراسم تجلیل از کارگردان برجسته سینمای ایران، استاد جناب آقای سید داوود میرباقری، به پاس خلق آثار خاطره انگیز و به یادماندنی در قاب سینما و تلویزیون خواهد بود.

دومین نشست این رویداد فرهنگی با حضور حسین یاری سخنگوی جشنواره «چهل چراغ ،صبح امروز 17 شهریورماه، برگزار شد.

سخنگوی جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» در ابتدای باارائه گزارشی از مجموع فعالیت‎های انجام شده برای برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» با موضوع امام حسین (ع) و در راستای اشاعه فرهنگ حسینی و عاشورایی، به مرحله آخر رسیده است.

وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی از تاریخ 23 تا 28 شهریورماه در پردیس سینما ملت برگزار می‎شود. طبق برنامه ریزی انجام شده مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» در تاریخ 21 شهریورماه همزمان با شب عید قربان برگزار می شود و پس از آن  فیلم های منتخب نمایش داده می شود و در فضای نمایشگاهی پردیس ملت نمایشگاه عکس و پوستر تحت عنوان «چهل چراغ» افتتاح می شود.

یاری گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره و تقدیر از برگزیدگان در تاریخ 28 شهریورماه برپا می شود.

سخنگوی جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» درباره آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: نزدیک به 2000 اثر در بخش های مختلف سینمایی، ویدئویی، فیلم داستانی کوتاه، فیلم کوتاه و فیلم بلند مستند، پویانمایی، فیلمنامه و  فیلم موبایلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. همچنین نزدیک به 6000 اثر در بخش های مختلف عکس آماتور، عکس حرفه ای و پوستر ارسال شده است که از این تعداد 304 اثر به بخش مسابقه راه یافته‎اند.

حسین یاری با اشاره به موضوع برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: این جشنواره با رویکرد تمرکز بر ساحت مبارک حضرت سید الشهدا (ع) و فرهنگ حسینی و عاشورایی برگزار می شود. اعضای هیأت‎های انتخاب و داوری، جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» 70 نفر از فرهیختگان و چهره‎های برجسته حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه هستند.

یاری در پایان یادآور شد: در مراسم افتتاحیه این جشنواره از برگزیدگان بخش‎های عکس ، پوستر، فیلمنامه و فیلم موبایلی تقدیر می‎شود. همچنین از داوود میرباقری به عنوان یکی از چهره‎هایی که آثار ارزشمندی در حوزه ترویج فرهنگ عاشورایی کارگردانی کرده، تجلیل خواهد شد.

ا.ا

نظر شما
ارسال نظر